Att vara medlem i Sunbeams vänner

Återvändare från skutträff i Tallin

Som medlem blir du del i en gemenskap av personer med stort intresse för klassiska skutor och traditionssegling. Du kan välja att engagera dig helt efter intresse och förmåga. Under sommarsäsongen anordnar föreningen traditionsseglingar av varierande längd och karaktär för medlemmarna. Allt från lugna familjeseglingar till mer utmanande seglingar som Saltkråkan Race och 24-timmars.

Du kan också välja att på egen hand hyra skutan med besättning för din familj eller vänkrets på förmånliga villkor direkt av rederiet UMMAB.

Under vintersäsongen kan du bli en del av gruppen ”sunbeamjobbare” som renoverar och fixar skutan inför kommande segelsäsong. Förutom att det är ett nödvändigt arbete för att hålla skutan i gott skick så är det också en ganska trevlig sysselsättning under den mörka årstiden.

Gänget som arbetade med Sunbeamsunderhåll i
Det gäng som, undre ledning av Thomas Hellström, renoverade förskeppet vintern 2018-2019

Att bli medlem

Medlem blir man genom att fylla i formuläret samt betala medlemsavgiften. Medlemskap kostar 175 kr per person och år samt 300 kronor för familj.

Betala via swish 123 1131564 eller plusgiro PG: 491962-7

Sommarsegling 2023